Internetové obchody využívá k nakupování čím dál více lidí. Tento počet navíc ještě vzrostl v době pandemie coronaviru. Co si však mnozí neuvědomují je fakt, že tento typ nákupu má své zvláštnosti, a je potřeba se jimi řídit, což však mnoho z nás nedělá. Typickým příkladem mohou být dodací podmínky Kamgara Pro, uveřejněné, jak ostatně nařizuje zákon, na každém e-shopu. Mnohdy při nákupu musíte dokonce zaškrtnout, zda jste je četli a souhlasíte s nimi, jindy je to nahrazeno pouze tím, že nákupem samotným vyjadřujete svůj souhlas.
Zdá se to jednoduché a přímé, avšak právě zde najdeme kámen úrazu. Ten spočívá v tom, že si tyto podmínky přečte skutečně jen málokdo. A to rozhodně není dobře, zvláště když má každý internetový obchod své vlastní, které se často v důležitých detailech liší.
Firmy toto velmi dobře vědí, a rozhodně toho neváhají využít. Proto mnohdy až pozdě zjistíte, že ačkoliv podle nabídky vám zboží mělo být doručeno během dvou či tří pracovních dnů, v dodacích podmínkách zjistíte, že tuto dobu je možné prodloužit, pokud jsou k tomu pádné důvody. Ty však nejsou specifikované, a tak vám často nezbývá, než čekat, nebo do smlouvy odstoupit.
Vrácení peněz či reklamace zboží pak často také není nijak jednoduchá. Často jde o poměrně složitý proces, jehož účelem je odradit zákazníka, aby v tom pokračoval dál. Vše je samozřejmě vypsáno v dodacích podmínkách, avšak vzhledem k tomu, že je lidé nečtou, jsou pak mnohdy velmi nepříjemně překvapeni.
To všechno jsou důvody, proč bychom se měli s dodacími podmínkami důkladně seznámit ještě předtím, než přistoupíme k nákupu a pošleme danému obchodu peníze. Můžeme tak totiž zjistit, že daný obchod není tak dobrý, jak se tváří, a že bude asi lepší zvolit jiný, možná o něco dražší, ale zase spolehlivější. Na to však bohužel slyší jen málokdo. A to je škoda, neboť tak často přichází o své těžce vydělané peníze.